شناخت 5
نوشته شده توسط : امیدوار

مطلب اولی که گذاشته بودم رو دوباره بخونید و خوب دقت کنید خودم در ابتدای راه گفته بودم چرا دارم اینکار رو میکنم

ببینید دوستان اگر تا حالا چیزی رو از دست ندادید متوجه حرفام نمیشید ولی خدا نکنه که چیزی رو از دست بدید اونموقع هست که قدرشو خوب میدونید و من چون برای مدتی خدا رو از دست دادم (استغفر الله) بسیار میترسم از اینکه دوباره راهم رو  گم کنم و نوشتن این وبلاگ به من کمک میکنه که خاطرات تلخ و شیرین گذشته ام رو دوباره به یاد بیارم و بدونم که اگر دوباره مسیرم رو گم کنم چه خواهد شد در هر صورت نوشتن این مطالب با توجه به اینکه من خودم این احساس بهم دست میده که دارم به خدا نزدیکتر میشم فکر میکنم برا دیگران هم جالب باشه وگر نه من نه آخوندم و نه مبلغ بعد ها تو مطالبم چیز های زیادی دستگیرتون خواهد شد .

اما ادامه مطلب قبلی

تو پست قبلی در رابطه با علم خداوند در رابطه با کاری که میخواهیم انجام دهیم و بحث مهم انتخاب و اختیار صحبت کردم و حالا ادامه

جدا چند نفرتون با سئوالات پست قبلی مواجه شدید و چقدر باهاش کلنجار رفتید

واقعیت اینه که اگر قرار بود خداوند به کاری که ما قراره انجام بدیم به این معنی که ما میدونیم آگاه باشه این خودش یه نقص بود و ذات باری تعالی از هر نقصی مبراست در اصل مسئله اینه که خداوند به این آگاهه که ما وقتی کاری رو انجام میدیم نتیجه اون کار چه خواهد شد و به کجا خواهد رسید ولی این خود ما هستیم که راه رو انتخاب میکنیم اما با اراده خداوند متعال

مثال: ما تصمیم میگیریم از تهران بریم چالوس آیا میتونیم از جاده تهران قم به چالوس برسیم ؟

مصلما نه گرچه راه همیشه وجود داره و شما میتونید از قم برید ساوه از ساوه برید کرج و از کرج برید چالوس اما این خودتونید که دارید هزینه های زیادی رو تحمل میکنید و راه رسیدن نزدیکتر اینه که همین الان مسیرتون رو عوض کنید و برید تو اتوبان تهران کرج ببینید انتهای مسیر همیشه مشخصه انتهای تهران قم به قم میرسه همه به این آگاهن و انتهای تهران کرج به کرج اما انتخاب با کیه ؟

با این مثال شاید خیلی چیزا برامون واضح تر بشه خدا میدونه بندش اگه از این مسیر بره به کجا میرسه و حتی میدونه که در فلانجای راه مسیر انحرافی داره که میتونه مسیرشو عوض کنه و حتی براش تابلو های راهنمایی هم گذاشته اما انتخاب رو برای ما آزاد گذاشته و این خود ماییم که انتخاب میکنیم که کدوم مسیر رو انتخاب کنیم  و ضمنا وقتی میگن بدون اراده خداوند امکان پذیر نیست اونم اینجا معنی پیدا میکنه .

نعوذ بالله

خدا:بنده کدوم مسیر:

بنده: این مسیر

خدا: مطمئنی؟

بنده:شک ندارم

خدا : من اون مسیرو پیشنهاد میکنم اما چون تو میخوای بفرما اجازه صادر شد برو ببین حرف من راست بود یا نه به تابلو ها دقت کن کوچولو

خوب نظراتتونو بدید منتظرم تا پست بعدی




:: بازدید از این مطلب : 914
تاریخ انتشار : 17 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
رضا در تاریخ : 1389/10/11/6 - - گفته است :
باسلام دوباره

شماباهرطریقی بصورت مستدل ومنطق استوار افرادرابه سوی خدای متعال وخالق هستی هدا یت کنید این مسئله باقیات الصالحاتی است که تاابد برای شماباقی خواهدما ندبنده ازهرنظر مشوق شمابوده اگرمرالایق بدا نیدازنظرتبادل اطلاعات درخدمت شماهستم. موفق وسربلند باشید

/weblog/file/img/m.jpg
رضا در تاریخ : 1389/10/11/6 - - گفته است :
باسلام

برادرارجمند وبلاگ بسیار خوبی داری ورسالت خود رابه خوبی انجام میدهی دراین برهه اززمانی که ما درآن واقع شده ایم تاریکی وبیراهه ها بسیار است، روشنگری وشناخت که یکی از اصولی ترین مباحث اعتقادی مامی با شدبه خصوص برای نسل جوان بسیار مفیداست. خد اوند دراین راه به شما تو فیق عنایت فرماید

/weblog/file/img/m.jpg
reza در تاریخ : 1389/10/3/5 - - گفته است :
سلام داداش ولی رو نگفتی بگو داداش؟بازم سر بزن اپم

/weblog/file/img/m.jpg
ابجی کوچیکه در تاریخ : 1389/10/2/4 - - گفته است :
سلام داداش اپیم

/weblog/file/img/m.jpg
saeedpanther در تاریخ : 1389/9/30/2 - - گفته است :
بيا دنبالم کارت دارم
.
.
.
.
.
........(_\.........
.../_)...) \........
../ (....(__)......
.(__)...oooO....
Oooo..............
.
.
.
حالا بيا دنبالم...

.
.
.
........(_\.........
.../_)...) \........
../ (....(__)......
.(__)...oooO....
Oooo..............
.
.
.
.

.
.
بيا نترس من باهاتم...
..
.
.
.
.

.
.
........(_\.........
.../_)...) \........
../ (....(__)......
.(__)...oooO....
Oooo..............
.
.
.
بيا پايين تر..
بيا حالا..
..
.
.
.
.
.
.
.
........(_\.........
.../_)...) \........
../ (....(__)......
.(__)...oooO....
Oooo..............
.
.
.
.
.

نه بابا سر کاري نيس...
بيا تو
.
.
.
........(_\.........
.../_)...) \........
../ (....(__)......
.(__)...oooO....
Oooo..............
.
.
.
يه خبر داغ داغ واست دارم..
.
.
.
........(_\.........
.../_)...) \........
../ (....(__)......
.(__)...oooO....
Oooo..............
.
.
.
.
.
دوس داري بدوني چيه اره؟
.
.
.
.
.
.
........(_\.........
.../_)...) \........
../ (....(__)......
.(__)...oooO....
Oooo..............
.
.
.پس بيا...ديگه چيزي نمونده
.
.
.
.
.
........(_\.........
.../_)...) \........
../ (....(__)......
.(__)...oooO....
Oooo..............
.
.
.
.
.
.
چيه خسه شدي؟آره؟.
.
.
.
.
.
........(_\.........
.../_)...) \........
../ (....(__)......
.(__)...oooO....
Oooo..............
.
.
.
.
.
پیشششششششششششششش ما بیاااااااااااااااااا آپ کردماااااااااااااااااااااااااا اا


/weblog/file/img/m.jpg
ابجی کوچیکه در تاریخ : 1389/9/28/0 - - گفته است :
سلام .هنوز اپ نکردید .ما اپیم منتظر حضورتون هستیم.

/weblog/file/img/m.jpg
reza در تاریخ : 1389/9/26/5 - - گفته است :
دمت گرم مشکلم حل شد

/weblog/file/img/m.jpg
reza در تاریخ : 1389/9/23/2 - - گفته است :
سلام مرسی که سر زدی خوشحال شدم اقا یه سوال دارم شما برای گذاشتن مطلب مشکل داری؟من این مشکل برام پیش اومده نمیدونم چی کار کنم فعلا بای

/weblog/file/img/m.jpg
ابجی کوچیکه در تاریخ : 1389/9/22/1 - - گفته است :
سلام داداش امید ممنون که اومدی . راستی نه نمیشناسم منظورم ماه پیشونی هست .اخه برای چی گریه ی داداش رو در اوردم؟مگه من چی گفتم؟خب این نهایت ارزو و مقصود همه ی ما ادم هاست که بتونیم به خدا برسیم و خدا رو تو دلمون طواف کنیم.

/weblog/file/img/m.jpg
saeedpanther در تاریخ : 1389/9/22/1 - - گفته است :
سلام امید جون مثل همیشه ترکوندی ممنون که سرزدی بی زحمت تندتندآپ کن../.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: